Botoks Uygulamaları

Botulinum toksini dünyadaki tüm estetik tedaviler içinde en sık kullanılanıdır. Uzun yıllar tıpta değişik tedavi ve hastalıklarda estetikte kullanıldığı dozların çok üstünde dozlarla kullanılmış olup etkinlik ve güvenilirliği kanıtlanmıştır. Uygulandığı bölgedeki sinir ucu ile kas arasındaki etkileşimi bloke ederek kasların kasılmasını doza bağlı olarak azaltır ya da engeller. Etkisi geri dönüşlü olup kişiye ve uygulama sayısına bağlı olarak ortalama 4-6 aydır.

Mimik Çizgileri Tedavisi

Yüzün özellikle üst bölgesinde mimik kaslarının hareketleri ile oluşan çizgiler seneler içinde kalıcı bir hal almaya başlar. Botulinum toksini uygulaması ile bu bölgedeki sinir ucu ile kas arasındaki etkileşim bloke edilerek kasların kasılmasının doza bağlı olarak azaltılması ya da engellenmesi sonucunda, bu kırışıklıklardan kurtulmak mümkündür. Bu etkinin doza bağımlı olması işlemin sonucunun hastanın isteğine göre doğal olmasına olanak tanır. Kırışıklıkların ciltte oturmaya başladığı ilk yıllarda uygulanmaya başlanması en iyi sonucu verir. Alın, kaş arası, kaz ayağı, burun kenarları, dudak çevresi en sık uygulandığı bölgelerdir.

Terleme Tedavisi

Koltukaltı, el ve ayaklar ve yüz bölgesinde bazen hastanın sosyal hayatını etkileyecek şiddette terleme olabilir. Botulinum toksini sinir uçlarında ter bezlerine giden emri geçici bir süre ile bloke ederek terlemeyi durdurur. En çok sorulan soru terlemeyi durdurmanın zararlı olup olmadığıdır. El, ayak ve yüz normalde terleyen bölgeler değildir. Koltukaltındaki terleme ise ergenlik sürecinden önce yoktur. Bu nedenle bu bölgelerdeki terlemeyi önlemenin sağlığa herhangi bir zararı yoktur.

Köşeli Yüz (Masseter) Tedavisi

Yüz güzelliği değerlendirildiğinde yüz şekli en önemli faktörlerden biridir. Oval ve aşağı doğru daralan bir yüz güzel olarak değerlendirilirken köşeli bir çene özellikle kadınlarda maskülen ve sert bir ifadeye neden olmaktadır. Çenenin köşe bölgesinde bulunan ve masseter adı verilen kasın aşırı büyümesi bu görüntüye sebep olabilir. Bu durumda bu kasa botulinum toksini yapılarak zayıflatılması ve boyutunun küçülmesi sağlanabilir. Bu uygulama aynı zamanda geceleri dişlerini gıcırdatan hastalarda yapılarak bu problemin ortadan kalkmasını sağlar.

Estetik Gülüş (Gummy Smile) Tedavisi

Gülüş sırasında gözle görünen diş eti seviyesi oldukça önemlidir. Diş etlerinin fazla oranda görünmesi kişinin çekiciliğini ve güzelliğini azaltır. Botulinum toksini ile gülerken dudakları yukarı çeken kasın zayıflatılması bu görüntüyü ortadan kaldırır.